fbpx

5 niewiarygodnie efektownych sposobów, jak pracować mądrzej, a nie ciężej

Czy ciężka praca zawsze oznacza, że dajemy z siebie 100%? Wręcz przeciwnie – to, że niemal cały swój czas poświęcamy na realizację powierzonych nam zadań wcale nie gwarantuje sukcesu. Jesteśmy zmęczeni, wyczerpani, a w efekcie nie wykorzystujemy w pełni własnego potencjału. Redakcja Magazine/24 przygotowała dla Was 5 niewiarygodnie efektownych (i sprawdzonych!) sposobów Belle Beth Cooper (współzałożycielkę Exist), na to, jak zamiast ciężkiej pracy wybrać po prostu pracę… mądrzejszą. Mądrzejszą, czyli dobrze zorganizowaną. Sprawdźcie sami, bo drobne zmiany powodują naprawdę duże efekty.

 

  1. Przeanalizuj swoją listę rzeczy, które masz do zrobienia.

Jedną z rzeczy zwiększających produktywność jest ograniczenie do minimum rzeczy, które musimy zrobić. Postaraj się wybrać maksymalnie trzy najważniejsze sprawy, którymi musisz zająć się danego dnia. To świetnie pomoże rozplanować Ci dzień, tak, że bez problemu znajdziesz czas na lunch i nie będziesz musiała zostawać w pracy po godzinach. Reszta zadań i celów powinna zostać zapisana tuż po tym, jak wykonamy danego dnia to, co sobie zaplanowaliśmy. Pamiętaj, by swoją listę z planem dnia robić wieczorem dzień wcześniej, tuż przed pójściem do łóżka. I najważniejsze: planuj swoje zadania skupiając się jedynie na konkretnym dniu.

  1. Mierz swoje wyniki, nie czas.

Cały sekret efektywności mądrzejszej pracy kryje się w tym, że wiele z nas ciężko pracując skupia się na czasie- wykonując zadania w przekonaniu, że nie zdążymy. Zacznij oceniać siebie nie przez pryzmat czasu, jaki poświęcasz na wykonanie danej rzeczy, ale sposób, w jaki to robisz. Pomocne może okazać się też stworzenie personalnej listy rzeczy, które udało Ci się wykonać- spróbuj, a będziesz zaskoczona, jak wiele udało Ci się zrobić w ciągu dnia!

  1. Buduj i umacniaj zwyczaje, które pomagają Ci w rozpoczęciu pracy.

Jeżeli nie zaplanujesz swojego czasu wcześniej, z pewnością kolejny poranek spędzisz tracąc czas w łóżku. Ważne, by budować i umacniać zwyczaje, które każdego dnia będą mobilizować nasz mózg do pracy. Niech to będzie poranna, leniwa kawa, przeglądanie wiadomości, poranna prasa. Daj sobie czas na poranne ćwiczenia i celebrację śniadania. Możesz także przygotować swoją własną playlistę utworów, które wprawią Cię w dobry nastrój na resztę dnia.

 

  1. Zwracaj uwagę na to, kiedy marnujesz czas.

Kiedy skupiasz się na osiągnięciu produktywności często zastanawiasz się nad zmianą codziennych nawyków, zamiast poszukać prawdziwego źródła problemów. Baczniej zwracaj uwagę na to, co robisz każdego poranka- być może tracisz wiele swojego cennego czasu przeglądając social media przez dobrych kilkadziesiąt minut bądź sporo czasu spędzasz przed szafą wybierając ubrania. To samo rób przez resztę dnia- zwróć uwagę w jaki sposób spędzasz popołudnia. Być może za dużo czasu poświęcasz na Facebooka i konwersację ze znajomymi na czacie? Kiedy zlokalizujesz już prawdziwe źródło problemu, postaraj się je wyeliminować, wprowadzając nowe, lepsze nawyki.

  1. Buduj zwyczaje, które pozwolą Ci kończyć pracę.

Zdajemy sobie sprawę, że brzmi to dziwnie, ale naprawdę działa! Problemem może być nie tylko zabranie się do pracy, ale także… jej zakończenie w odpowiednim momencie. Kawa za kawą, ślęczenie przed monitorem do rana- też to znasz? Kiedy wpadniesz w wir pracy bardzo ciężko jest się od niej skutecznie oderwać. Wszystkie te nawyki budują w nas przekonanie, że pracując dłużej, z pewnością dobrze i skutecznie wykonamy powierzone nam zadania: spróbuj zrobić przerwę w środku projektu, by z ekscytacją móc do niego ponownie powrócić następnego dnia, ustal limit i czas, jaki będziesz poświęcać danego dnia na pracę i konsekwentnie się go trzymaj, a po godzinach planuj ciekawe zajęcia, które pomogą Ci zapomnieć o pracy.

do Góry