fbpx

Instagram – nowe miejsce pracy

A gdyby tak codzienność zamienić w pracę? Wraz z rozwojem cywilizacji- a co za tym idzie- social mediów obserwujemy gwałtowną zmianę rynku pracy i pojawianie się nowych zawodów: agencje pomagające w tworzeniu naszego profilu, influencerzy, nikogo już nie dziwią. Domy mody, artyści, blogerzy, gwiazdy i modelki, a przede wszystkim każdy z nas korzysta dziś z aplikacji jaką jest Instagram. Tajemnicą nadal owiane są jednak zarobki i korzyści, jakie można czerpać z umiejętnego prowadzenia profilu.  Bo czy na pokazywaniu swojego życia w sieci można zarobić? A jeśli tak, czy Instagram może stać się naszym miejscem pracy?

Dziś około 800 milionów użytkowników korzysta z aplikacji, jaką jest Instagram. To dzięki niej codziennie publikujemy zdjęcia dzieląc się nimi ze znajomymi i obcymi ludźmi. W ciągu ostatnich kilku lat od powstania aplikacji, z uwagi na ogromne zasięgi i dotarcie do jak największej ilości odbiorców, firmy coraz częściej zamiast inwestować w billboardy czy spoty w telewizji, zainteresowane są reklamą za pośrednictwem influencerów. Przede wszystkim dlatego, że dzięki nim mogą dotrzeć do bardziej skonkretyzowanej grupy odbiorców (szczególnie młodej, bo 90% użytkowników aplikacji to ludzie poniżej 35 roku życia) w sposób, który nie koniecznie jest sensu stricte reklamą i jest to znacznie tańszy sposób niż tradycyjna reklama.

W ostatnich miesiącach możemy szczególnie obserwować wzrost popularności osób umiejętnie prowadzących swoje profile na Instagramie, których aktywność znacznie wzrosła dzięki współpracy z popularnymi markami. Firmy tworzą listę osób, które pasują do filozofii oferowanych przez nie produktów, projektanci wśród influencerów wybierają osoby, które idealnie odzwierciedlają jej styl i filozofię. Marki szukają tych użytkowników Instagrama, którzy mają swój niepowtarzalny charakter, umiejętnie i przemyślanie prowadzą swój profil, a wszystko to, by pomóc im opowiedzieć historię ich firmy czy produktu. W ten sposób korzyści obustronnie czerpią przedsiębiorcy, których produkty prezentowane w określony sposób nowym odbiorcom, oraz influencerzy, którzy najzwyczajniej w świecie na tej reklamie zarabiają.

Jeśli marzysz o tym, by zarobić na Instagramie, musisz zwrócić szczególną uwagę na kilka rzeczy. Przede wszystkim marki wybierając influencera szukają kogoś niepowtarzalnego, o ciekawym, spójnym profilu i dużej liczbie followersów, przy czym duża liczba zasięgów dla danej marki może być rozumiana indywidualnie- dla jednej firmy wystarczające będzie 50 tysięcy obserwatorów, dla innej milion. Zwykle przyjęte jest, że marki okazują swoje zainteresowanie profilami które mogą poszczycić się minimum 10 tysiącami osób obserwujących.

Jak wśród setek profili zostać zauważonym? Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim pasja oraz dostarczanie kreatywnych, spójnych treści i budowanie oraz utrzymywanie więzi ze społecznością Instagrama. Postaraj się też dobierać odpowiednie tagi do zdjęć- im bardziej trafne, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie przeglądający właśnie Instagram trafią na nasze konto i polubią to, co zobaczą. By Twój profil nie wyglądał jednak zbyt komercyjnie, selekcjonuj i podejmuj współpracę z firmami, które uzupełniają Twój profil. Tym samym Twoi obserwatorzy nie będą czuć się oszukani, bo zachowasz autentyczność, wykonując przy tym swoją pracę.

Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z Instagramem i poważnie myślisz o tym, by stać się profesjonalnym influencerem, musisz pamiętać, że najważniejsze jest dotarcie do odpowiedniego kręgu odbiorców i budowanie silnego kontaktu ze społecznością. Pamiętaj o umieszczeniu w opisie profilu swojego adresu mailowego po to, by ułatwić markom kontakt z Tobą w przypadku współpracy. Bądź autentyczna i cierpliwa- tworzenie profilu od podstaw i zdobycie renomy w Internecie wymaga czasu. Zachowuj własny styl i nie rób nic na siłę, konsekwentnie tworząc w sieci własną markę. W końcu z pewnością znajdziesz wierną grupę odbiorców, która będzie wspierać Cię w tym, co robisz. Dopiero w tedy prowadzenie Instagrama z powodzeniem przekujesz w sukces i własny, dobrze rokujący biznes.

do Góry