fbpx

10 porannych nawyków, od których warto zacząć dzień

Jesteśmy najbardziej produktywni po przebudzeniu się, dlatego wykonywanie porannych rutynowych czynności zapewnia nam lepszy dzień. By te aktywności stały się naszym nawykiem, musimy je regularnie powtarzać. Zdrowe, dobre nawyki zwiększają produktywność. Jak to się dzieje? Uwalniając swój umysł, możesz skupić się na tym, co naprawdę ważne. Prezentujemy 10 porannych nawyków, od których warto zacząć dzień. 

1.Obudź się wcześnie

Na pewno słyszeliście, że wiele znanych osób, liderów i ludzi sukcesu wstaje wcześniej. To wcale nie znaczy, że musisz budzić się o 4 rano. Wystarczy, że wstaniesz pół godziny wcześniej. 

2. Zaplanuj swój dzień 

Zrób listę najważniejszych zadań na dany dzień. Staraj się realistycznie ocenić ile tych rzeczy naprawdę możesz zrealizować zamiast tworzyć niekończącą się listę. 

3. Przejrzyj swoje cele życiowe 

Każdy ma cele. Niezależnie od tego, czy są duże czy małe. Każdy z nas dąży do ich realizacji. Niestety, codzienne szybkie tempo życia może sprawić, że zboczymy z kursu. Dlatego ważne jest codzienny przegląd naszych życiowych priorytetów. 

4. Ćwiczenie i rozciąganie

Poranny sport to świetny sposób na zwiększenie przepływu krwi i tlenu, choć nie zawsze jest to łatwe do wykonania. Pamiętaj, że nie musisz biec 7 kilometrów, aby doświadczyć korzyści płynących z ćwiczeń. Wystarczy szybki spacer lub jakieś proste rozciąganie, które poprawi kondycję ciała, wpłynie na posturę i wzmocni kręgosłup. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób, które spędzają dużo czasu w pracy przy komputerze. Aktywność fizyczna zwiększa ilość endorfin, poprawiających Twoje samopoczucie nad ranem. 

5. Pij wodę

Pierwszą rzeczą, jakiej potrzebujemy z rana jest szklanka letniej wody, która nawilży nasz organizm od wewnątrz. 

6. Jedz śniadanie 

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, dlatego delektuj się nim i wybieraj zdrowe produkty, które dostarczą Twojemu organizmowi cennych witamin i dodadzą energii. 

7. Wyeliminuj zakłócenia

Na pewno nieraz zdarza się Wam od razu po przebudzeniu zaglądać na telefon, pocztę mailową, czy sprawdzać social media i nawet nie zorientować się, że już minęło 30 minut. Staraj się wyeliminować takie czynności z porannej rutyny. 

8. Pościel łóżko i uporządkuj pokój 

Posprzątany po porannych czynnościach pokój daje satysfakcję i wewnętrzne odczucie spokoju. Kiedy wracasz z pracy do domu i widzisz porządek to najlepszy dowód na to, że masz poranną rutynę, w której nie panuje chaos. To działa pozytywnie na Twoją psychikę. 

9. Weź zimny prysznic 

Zimny prysznic z rana pobudza, hartuje i dodaje więcej energii niż gorący. Wypróbuj ten nawyk od jutra, a przekonasz się sam! 

10. Poświęć kilka minut na wewnętrzną medytację

Medytacja, modlitwa lub głęboki oddech pomagają złagodzić stres, obniżyć ciśnienie krwi i rozluźnić się. Te czynności mogą również zwiększyć poczucie szczęścia i radości. Posłuchaj materiału motywacyjnego podczas śniadania lub w drodze do pracy. 

do Góry