fbpx

Jak przestać myśleć negatywnie? 

Czy kiedykolwiek czujesz się tak, jakby coś powstrzymywało Ciebie w życiu?

Od czasu do czasu każdy doświadcza negatywnych myśli, ale im bardziej pozwalasz im zająć Twój umysł, tym bardziej negatywne staje się Twoje życie i jeszcze więcej – Twoje negatywne podejście zaczyna być nawykiem.  Trudność polega nie na tym, że mamy negatywne myśli. Problem pojawia się, wtedy, gdy wierzymy, że nasze myśli są prawdziwe. Pokonywanie negatywnych myśli jest jednym z największych wyzwań, przed którymi stają ludzie.

W tym artykule znajdziesz kilka prostych i łatwych wskazówek, które pomogą Ci powstrzymać negatywne myślenie.

1.Częściej się uśmiechaj

Kiedy jesteś nieszczęśliwy lub żle nastawiony – nie jest łatwo o uśmiech.  Ale warto spróbować! Poszukaj wokół siebie powodów do radości. Zmuś się do uśmiechu przed lustrem, gdy jesteś sam. To pomoże zmienić nastrój i złagodzić stres.

2. Szukaj towarzystwa pozytywnych ludzi

Rzeczywistość jest taka, że ​​to, z kim spędzasz czas ma duży wpływ na to, jaki jesteś… Jeśli spotykasz się z negatywnymi, pesymistycznymi ludźmi, taki sam będziesz. Warto poświęcić czas na to, aby świadomie otaczać się ludźmi, którzy mogą stworzyć dobro dla siebie i dla otoczenia.

Kiedy utkniesz w negatywnym nastroju, zadzwoń lub spotkaj pozytywnego przyjaciela, który zwykle jest pełen energii, szczęśliwy i pozytywny. Rozmawiaj o wszystkim, ale niekoniecznie o swoich problemach i nastrojach.  Po prostu bądź otwarty na pozytywnie nastawionych ludzi, pozwalając, by ich nastrój i energia wpłynęły na Ciebie.

Staraj się robić rzeczy i działać w podobny sposób jak Twoi pozytywni przyjaciele, aby stać się bardziej radosnym.

3. Słuchaj muzyki

Słuchaj muzyki, kiedy czujesz się smutny i zły. Romantyczna czy spokojna muzyka, a może taneczna lub medytacyjna pomoże zmienić sposób, w jaki się czujesz, myślisz i zachowujesz. 

4. Powstrzymaj się od mówienia o swoich problemach

Nikt nie lubi słuchać o problemach. Jeśli będziesz to robić nieustannie, to Ci na pewno nie pomoże. 

Im więcej mówisz o swoich negatywnych doświadczeniach, tym bardziej negatywny staje się Twój sposób myślenia.

5. Unikaj powtarzania negatywnych myśli

Unikaj, w miarę możliwości, powtarzania negatywnych myśli i narracji. Kiedy one przyjdą, zaangażuj się w jakąś aktywność fizyczną, która Ci sprawi przyjemność. To pomoże Ci skierować Twoją uwagę na inne rzeczy. Wybierz się na spacer, popływaj, idź na siłownię, ugotuj, upiecz ciasto lub tańcz.

6. Bądź miły dla ludzi

Bądź miły i dobry dla ludzi. Przywitaj się z tymi, których spotkasz i porozmawiaj z nimi przez kilka chwil. W ten sposób utniesz negatywne myśli. Uprzejmość i serdeczność sprawią, że ludzie będą traktować Ciebie w ten sam sposób, a to stworzy klimat szczęścia i sprawi, że staniesz się bardziej pozytywny.

7. Staraj się nie używać słowa takie jak “nie można”, “niemożliwe”, “trudne” i „niewykonalne”

Bądź bardziej świadomy słów, których używasz w swoich wewnętrznych rozmowach i rozmowach z ludźmi. Negatywne słowa są blokadą i nie pomagają rozwijać się, a ponadto mogą zniechęcać do Ciebie ludzi.

8. Oglądaj komedie 

Oglądając komedię, nie będziesz miał czasu na negatywne myślenie. Podczas oglądania filmu skoncentruj się na nim i ciesz się.

9. Przeczytaj inspirujące cytaty

Czytanie inspirujących cytatów zawsze zmienia nastrój. Cytaty inspirują, motywują i poszerzają umysł. Nie zapomnij przeczytać kilka cytatów rano i wieczorem.

Mam nadzieję, że te kilka wskazówek pomogło Tobie, chociaż w pewnym stopniu, powstrzymać negatywne myślenie. A kiedy już wiesz, jak zastopować negatywne myśli, masz możliwość bycia bardziej pozytywnym i cieszenia się życiem w pełni.

do Góry